پیشبینی ۱۲۰۰ فرصت شغلی در هفتمین نمایشگاه کار ایران
دبیر نمایشگاه کار ایران از برگزاری هفتمین دوره این نمایشگاه در فاصله زمانی ۲۴ تا ۲۶ بهمنماه در برج میلاد خبر داد.
به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه پایگاه خبری تسنیم، هفتمین نمایشگاه کار ایران، 24 تا 26 بهمنماه در برج میلاد برگزار میشود. محمد شریفخانی دبیر این نمایشگاه در نشست خبری با اشاره به اینکه نمایشگاه کار، رویدادی برای تعامل مستقیم کارجو و کارفرما است، اظهار داشت: در این رویداد، سازمانهای شرکتکننده موقعیتهای شغلی مختلف خود را ارائه میکنند و کارجو با مراجعه به نمایشگاه کار علاوه بر کسب اطلاعات درباره شرکتها و ارسال رزومه، با نمایندگان هر سازمان به طور مستقیم وارد گفتوگو میشود.وی افزود: در نمایشگاه کار کارجویان میتوانند بیواسطه و به صورت مستقیم با منابع انسانی سازمانها و شرکتهای خصوصی ارتباط بگیرند و از رویدادهای حاشیه نمایشگاه و کارگاههای تخصصی آن برای بهبود مهارتها و همچنین تقویت رزومه خود استفاده کنند.عضو هیئت علمی دانشگاه شریف ارتقای برند کارفرمایی و تأمین نیروی متخصص و برای قشر کارجو پیداکردن موقعیت شغلی مناسب، یادگیری و شبکهسازی را از نتایج برگزاری این نمایشگاه دانست و افزود: رویارویی مستقیم کارجو و کارفرما، تسهیل فرایند جذب و استخدام نیروی کار، معرفی فرصتهای شغلی موجود در بازار کار، جذب نیروهای مناسب با انتظارات و مهارتهای موردنیاز کارفرمایان، معرفی کارفرمایان و کارآفرینان موفق جامعه و معرفی سازمانها و ادارات مرتبط و نیمه مرتبط با رشته تحصیلی از جمله اهداف مهم برگزاری این نمایشگاه است.وی با اشاره به تاریخچه برگزاری نمایشگاه کار ایران گفت: در راستای پیشرفت جامعه کسبوکار ایران و همگامشدن آن با جامعه جهانی، آبانماه 1390 برای اولینبار در ایران شیوه جدیدی از برقراری ارتباط کارفرما و کارجو توسط مجموعهای برخاسته از دانشگاه صنعتی شریف (شرکت باما کار شریف) اجرا شد که تا امروز با رویدادهایی همچون «نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی شریف» و «نمایشگاه کار ایران» ادامه پیدا کرده است.شریفخانی با اشاره به برگزاری ششمین در بهمنماه سال گذشته گفت: امسال نیز مانند سال گذشته بازدید دانشجویان و عموم کارجویان به صورت رایگان و آزاد امکانپذیر است. همچنین بازدید و استفاده از کارگاههای آموزشی و سایر خدمات ذیل نمایشگاه کار انجام میشود.این استاد دانشگاه شریف با اشاره به تغییرات بازار کار در دهه اخیر گفت: طی سالهای اخیر انتخابگری کارجویان بیشتر شده است و افراد در کنار مسائل مالی برای انتخاب شغل به دنبال انتخابهایی با هدف نحوه پیشرفت و رشد خود هستند. تغییر دوم جابهجایی مشاغل است و افراد گاها دنبال جابهجایی شغل و پیدا کردن شغل مورد علاقه با گزینههای بهتری هستند.تبادل 48 رزومه کاری و 150 استخدام در نمایشگاه کار ششمشریفخانی با ارائه آماری از نمایشگاه کار سال گذشته افزود: حدود 20 هزار نفر از نمایشگاه کار ایران در سال گذشته بازدید کردند و 48 هزار رزومه تبادل شد. میانگین سنی بازدیدکنندگان بین 20 تا 50 سال بود که البته شغل اولیها در فاصله سنی 24 تا 30 بیشترین آمار حضور در این نمایشگاه را داشتند. تحصیلات نیمی از کارجویان بازدیدکننده از این نمایشگاه، کارشناسی بود و مابقی مقاطع بیشتر بود. 53 درصد بازدیدکنندگان را بانوان تشکیل دادند.وی با اشاره به اینکه 24 درصد بازدیدکنندگان از نمایشگاه، سابقه کار 2 تا 4 سال را داشتند، ادامه داد: این نشاندهنده این است که افراد دارای شغل برای بهبود شغل و یافتن شغل جدید در این نمایشگاه حاضر شدند.بیشترین حقوق درخواستی در نمایشگاه کار سال گذشته در رنج 20 تا 25 میلیون تومان بود. آمار استخدامی در نمایشگاه کار سال گذشته 150 نفر بود که این میزان ممکن است در ماههای آینده افزایش یابد.پویان دلاوری، دبیر اجرایی نمایشگاه کار ایران نیز در ادامه این نشست با اشاره به شعار امسال نمایشگاه با عنوان «دروازهای رو به تغییر» گفت: نیاز بازار کار، تعیینکننده متقاضیان شرکتکننده در این نمایشگاه است و با توجه به اینکه در حوزه فناوری اطلاعات به دلیل مهاجرت و خلأ نیروی کار، جذب نیرو بیشتر است متقاضی شرکت در این نمایشگاه نیز بیشتر خواهد بود.حضور 90 شرکت در نمایشگاه کار هفتموی گفت: حدود 70 شرکت و سازمان، متقاضی حضور در نمایشگاه کار امسال شدند و با توجه به اینکه برخی از شرکتها هلدینگ هستند، آمار به 90 شرکت نیز میرسد.دبیر اجرایی نمایشگاه کار پیشبینی کرد تعداد فرصت شغلی ارائه شده در این نمایشگاه بیش از 1200 فرصت شغلی باشد.دلاوری افزود: در نمایشگاه کار ایران فرصتهای شغلی برای متخصصان و مشاغل خدماتی وجود دارد. علاوه بر آن امسال غرفه صد متری برای مشاوره به مراجعهکنندگان جویای کار در نظر گرفتیم و در کنار آن 18 کارگاه آموزشی رایگان برگزار خواهد شد.انتهای پیام/
هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید