اجرای الگوی مدرسه تراز سند تحول بنیادین در مدارس کشور
اراک- معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: اجرای الگوی مدرسه تراز سند تحول بنیادین در مدارس کشور از برنامههای اولویت دار دولت چهاردهم است.
به گزارش خبرنگار رویداد البرز، احمد محمودزاده ظهر یکشنبه در آئین گرامیداشت شورای آموزش و پرورش استان مرکزی اظهار کرد: موضوع عدالت آموزشی از دغدغههای دولت چهاردهم است و به برکت انقلاب اسلامی برای ۹۹ درصد از کودکان کشور امکان حضور در مدرسه و تحصیل در مقطع ابتدایی فراهم است.
وی با اشاره به اینکه قانون شوراهای آموزشوپرورش در دیماه ۱۳۷۲ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید، افزود: رویکرد شوراهای آموزشوپرورش مبتنی بر مشارکت بیش از پیش مردم و خیران در امر آموزش، و بهرهگیری از منابع و امکانات موجود کشور در کیفیت بخشی به تعلیم و تربیت است.
معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: شوراهای آموزشوپرورش به عنوان یکی از مهمترین مراکز تصمیمگیری، تصمیمسازی، برنامهریزی و نظارت در استانها و شهرستانها باید از این بستر قانونی، بیشترین استفاده را در حوزه سختافزاری و نرمافزاری آموزشی داشته باشند.
محمودزاده با بیان اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب از نیروی انسانی به عنوان مهمترین سرمایه کشور یاد شده است، افزود: سرمایه نیروی انسانی موتور محرک اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی کشور محسوب میشود، از اینرو طراحی و معماری آینده کشور نیز در مدارس و از سوی معلمان صورت میگیرد.
وی بر ضرورت زمینه مشارکت دستگاههای دولتی، بخش خصوصی و بنگاههای اقتصادی در تقویت زیرساختهای آموزشی کشور تاکید کرد و گفت: این ظرفیت باید از طریق شوراهای آموزشوپرورش برای حل مشکلها و ناترازیهای آموزشی و پرورش ایجاد شود.
معاون وزیر آموزش و پرورش تحقق عدالت تربیتی و آموزشی را کلیدیترین موضوع آموزشوپرورش برشمرد و ادامه داد: بر اساس سند تحول بنیادین آموزشوپرورش، ایجاد مدارس تراز انقلاب مورد توجه ویژه است و در اولویت اقدامات دولت چهاردهم قرار دارد.
در حال بروز رسانی…..
هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید