قرارگاه هوش مصنوعی استان البرز راهاندازی شد
کرج – ایرنا – استاندار البرز از راه اندازی قرارگاه هوش مصنوعی استان خبر داد و گفت: این قرارگاه فرصتی برای تبادل نظر و ایجاد طرحهای جدید با رویکرد اجرایی است.
به گزارش خبرنگار رویداد البرز، “مجتبی عبداللهی” چهارشنبه شب در نشست با روسای دانشگاههای استان البرز افزود: قرارگاه هوش مصنوعی فرصتی است تا ایدهها و ابتکارات جدید در این حوزه به مرحله عمل برسد و علم و مهارت دانشجویان ، اساتید دانشگاه ها و کارکنان ادارات تقویت شود.
وی تاکید کرد: هدف از این اقدام، استفاده از خرد جمعی و تجارب متخصصان و پژوهشگران در حوزه هوش مصنوعی است.
استاندار البرز ادامه داد: در این راستا، مشکلات و نیازهای دانشگاهها و پژوهشگران در حوزههای مختلف شناسایی و تلاش میشود تا با همکاری میان دانشگاهها و بخشهای اجرایی استان، مسائل حل و به رشد و توسعه این حوزه کمک کنیم.
عبداللهی تاکید کرد: قرارگاه هوش مصنوعی فرصتی برای بهرهمندی از توانمندیهای افراد موفق و ایدههای نو در این زمینه خواهد بود و هدف این است که با همکاریهای بیشتر، طرحهای علمی و اجرایی در استان به طور مؤثر پیگیری و اجرایی شوند.
وی یادآورشد: در کنار این طرحها، مسائل مختلفی همچون تامین مسکن برای اساتید و مشکلات دانشگاهها باید در راستای مصوبات قبلی پیگیری و اجرایی شود تا نتایج ملموسی در سطح استان حاصل شود.
دانشجوی عالم و عاقل الگوی تراز انقلاب اسلامی است
نماینده مردم استان البرز در مجلس خبرگان رهبری نیز در این نشست گفت: دانشجوی عالم و عاقل الگوی تراز انقلاب اسلامی است که باید دراین زمینه هر چه بیشتر پرورش دانشجو داشت.
حجت الاسلام والمسلمین ” حسین ردایی” افزود: باید معیار در عقلانیت دانشجو باشد و دانشجو در جامعه از نشانه عقلانیتش شناخته شود اگر این شد امنیت روانی ،اخلاقی داریم چراکه که می دانیم دانشجو عاقل است نه دانشجوی با مدرک نه دانشجوی با سواد همراه با اطلاعات اصطلاحات که این دانشجوی عاقل الگوی تراز انقلاب اسلامی است .
وی تاکید کرد :انتظار از دانشجوی تراز انقلاب اسلامی آن است که علاوه بر داشتن بعد علمی قوی از بعد دینی قوی هم برخوردار باشد .
ردایی گفت: وقتی دانشجو به اصول اصلی که او را در مسیر تراز انقلاب اسلامی قرار می دهد هدایت شود می تواند.
نماینده مردم استان البرز در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیات قرآنی گفت: کسانی که پند می پذیرند و هدایت می شوند که از عقلشان بهره بیشتری ببرند بنابراین هدف از این صحبت ها ان است که تذکری دهم به عنوان هدف اول و نهایی عقلانیت عقل عملی نه با علم نظری باید مدنظر قرار گیرد .
وی خطاب به اساتید و معلمان فرهنگی اضافه کرد: براین اساس اساتید و روسای دانشگاه ها باید خطوط عملی قران کریم را با اخلاق نه ریاست ترسیم کنند .
ردایی گفت: با پند، با عقلانیت، با تبحر ، باعلم و دانش با رفاقت باید دانشجویان را با تعالیم دینی و قرآنی مانوس ساخت اگرچه دیرشده ولی نباید بگذاریم سرمایه های انسانی جامعه ما را دزدان جامعه و بیرون جامعه از بین ببرند .
وی اضافه کرد: از رفتار جوان ها باید بفهمیم کدام دانشجو است یا نه باید معیار در عقلانیت دانشجو باشد.
هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید